lördag 12 april 2014

Gåtornas Palats

Läste just ut Gåtornas Palats av Dan Brown. Han har ett sätt att skriva som gör att jag sugs in och har svårt att släppa, även om just den här boken ibland kändes lite för förklarande och lite för utdragen i storyn.
Som vanligt är det koder/gåtor/tecken som ska tolkas, men varje gång blir jag trollbunden. Denna gång utspelas det sig hos NSA (National Security Agency). De är en (existerande) myndighet som jobbar på att ligga steget före brottslingarna genom att spionera på folks förehavanden på internet. Men en dag så är en kod ute som kan slå omkull precis allting...

Boken byggs upp bra med styckeindelning om NSA:s hårda jobb att knäcka koden och David Beckers hårda jobb att försöka lokalisera koden i Sevilla, Spanien. Spännande!

Så jodå, jag vågar rekommendera den här boken med, även om jag får NSA på mig efter att ha nämnt deras namn så många gånger på så kort tid. Kan ni svenska? ;)



Inga kommentarer: